Google Mainonta

Google on hallitseva internet mainoskanava

Googlen osuus internet hauista on noin 90%, joten kyseessä on merkittävä mainontakanava verkkokaupoille ja yrityksille.

Kuvailemme alla lyhyesti Googlen erilaisia mainostyyppejä, joilla verkkosivuasi voidaan markkinoida.

Woocommerce kauppaa
Mycashflow kauppaa
Verkkosivua
SEM Asiantuntijaa

Google mainonta

Tällä sivulla käsittelemme lyhyesti Googlen tarjoamia erilaisia mainosmuotoja.

Google on hallitseva mainoskanava

Googlen osuus internethauista on noin 90%, joten kyseessä on merkittävä mainontakanava verkkokaupoille ja yrityksille.

 

 

Google Mainostyypit

Googlen mainosvalikoima elää kokoajan. Tässä kuitenkin tämän hetken mainostyypit.

1. Perus hakukonemainos

2. Display mainos

3. DSA mainos

4. Shopping mainos

 

SEM Finland Oy

 

SEM Finland Oy on erikoistunut auttamaan verkkokauppoja kasvattamaan kävijämääriään, näkyvyyttään ja myyntiään. Erityisesti osaamme optimoida Woocommerce, MyCashflow ja Prestashop verkkokaupojen Google mainontaa.

 

Google Shopping mainonta

-Käyttää verkkokaupan tuotesyötteitä(feed), eli päivittyy verkkokaupan hintojen ja varastotilanteen mukaan. (-> Jos ei varastossa, niin Google osaa olla näyttämättä mainosta.)

-Kuvallisia mainoksia. Kuluttavat budjettia vasta kun klikataan.

-Shopping kuvalliset mainokset näytetään ennen hakutuloksia tai hakutulosten sivussa.

Google Hakukonemainonta

-Perustuu määriteltyihin hakusanoihin. 

-Näytetään ennen hakutuloksia eli tehokasta.

-Kuluttaa budjettia vasta kun klikataan.

(-Dynaaminen hakukonemainonta DSA on  erilaista. Perustuu esim. tuotefeedeihin tai Googlen tietoihin sivustosta, voi määritellä vaikka urlin mukaan.  “/tuotteet/”)

Kuvassa mainonnan tuloksia woocommerce kaupassa. Mainontakampanja ollut käynnissä kuukauden. Ostostapahtumia yhteensä 107 kpl, joista 41 kpl on mainonnan tuomia asiakkaita. 

Analytiikka, automatisointi ja kilpailuedut

Googlella paljon tietoa, johon ei pääse käsiksi suoraan  Googlen verkkopalveluissa (UI).  

-Data mahdollistaa automatisoinnin.

-Erilaisia tapoja kerätä enemmän dataa omiin tarkoituksiin: Ads-scriptit /  Google Ads API, 3th parties (maksulliset)

-Mainonnan automatisointi (kampanjoiden luonti,  optimointi -> hakusanat, mainosryhmät, hinnoittelu)

-Lisäksi Googlella on BigQuery datan hallinnointiin(sis. ML-malleja) ja Data Studio visualisointiin. – > Mielenkiintoista:  ennusteita kuinka monta ostosta ensikuussa ym.