SEM Finland Blogs

Blog post

A quick guide how to grow your ecommerce.

Verkkokaupan myynnin kasvattaminen

Kokoamme tälle sivulle listaa toimenpiteistä, joilla voit kasvattaa verkkokauppasi myyntiä ja saada lisää kävijöitä.

1. Tuotesivujen mikrodata kuntoon

Suuriosa asiakkaista etsii tuotteita hakukoneen kautta, joten verkkokaupan kannattaa olla ”hakukoneystävällinen”. Googlen hakubotit etsivät internetistä tuotteita ja tallentavat ne googlen tietokantoihin.

HTML elementtien huomioiminen 

Hakubotit lukevat esim tuotesivuilta html-elementeistä esim. otsikot, kuvaukset, kuvat ym ja luokittelevat tuotteen niiden perusteella. Kannattaa siis panostaa otsikkoon selkeästi tarkka tuotteen nimi ja viljellä kyseistä nimeä myös kohtuullisesti muuallakin tiedoissa.

Mikrodata jokaiselle tuotteelle

Schema.org on kehittänyt standardi tavan/muodon, jolla esimerkiksi tuotetietoja voi ilmoitella yhteneväisesti. Schema muotoa käyttävät monet muutkin verkkokaupat, joten se kannattaa ilman muuta ottaa käyttöön my;s omassa verkkokaupassasi. Hakubotien on helppoa lukea tuotteen tiedot sivuiltasi kun ne ovat tietyssä formaatissa. Esim. on selkeää mikä on tuotteen kuvaus ja esimerkiksi tuotteen kuva.


Mikrodata ei näy tavallisille kävijöille tuotesivuillasi, vaan hakubotit voivat lukea sen html-koodista.
Mikrodatan voit ottaa käyttöön esim Woocommercessa monilla eri plugineilla. (Esim. Yoast SEO-plugin, joka on osittain ilmainen.)

Verkkokaupan myynnin kasvattamiseen vinkkejä.