Artikkelit   |   Google Ads |   Seo |   Shopify |   Yleiset
Google Mainonta Google Mainonta

Google Ads on tehokas työkalu jos sinulla on verkkokauppa tai haet näkyvyyttä kivijalkaliikkeellesi. Olipa budjettisi mikä tahansa, voit hyötyä tästä tehokkaasta mainostyökalusta. Vastine mainosbudjetillesi(ROAS) liikkuu hyvässä ecommerce kampanjassa välillä 700% - 2400% ja enemmänkin.

https://www.semly.fi/imagestorage/a21dfbxGoogle-Ads.jpg
Published 7/2/2022 2:28:37 PM    Article 1

Google Mainonta

Google Ads on tehokas työkalu jos sinulla on verkkokauppa tai haet näkyvyyttä kivijalkaliikkeellesi. Olipa budjettisi mikä tahansa, voit hyötyä tästä tehokkaasta mainostyökalusta. Vastine mainosbudjetillesi(ROAS) liikkuu hyvässä ecommerce kampanjassa välillä 700% - 2400% ja enemmänkin.


Google Ads on tehokas mainoskanava

Google hallitsee hakukoneiden markkinaosuutta, sillä joka sekunti tehdään 2,5 miljoonaa hakua. Google Ads tuottaa mainostajille keskimäärin kaksi dollaria jokaista käytettyä dollaria kohden. Mikä parasta, vähimmäisbudjettia ei ole, ja maksat vain, kun käyttäjä napsauttaa mainostasi.


Google Ads perusaskeleet

Jos sinulla on pieni budjetti ja suuria konversiounelmia, lue alta kustannustehokkaat vinkit Google-mainosten luomiseen.

Toimintasuunnitelma

Ensin sinun on mietittävä kokonaisuutta. Mitkä ovat yleiset liiketoimintatavoitteesi? Mitkä ovat mainontatavoitteesi? Kun olet saanut selvyyden näistä asioista, voit tarkentaa, mikä on toimintasuunnitelmasi ja edetä mainoskampanjoiden luontiin. Muista myös asentaa konversioseuranta.

Mainokset ja mainostekstit

Google mainosten tulee olla osuvasti teemallisia. Saattaa kuulostaa itsestään selvältä, mutta paras tapa varmistaa, että pienikin budjetti riittää pitkälle, on varmistaa, että mainoksesi ovat huippuluokkaa osuvuudessa.

Laatu on tässä avainasemassa. Kirjaimellisesti: Google arvioi jokaisen mainoksen hintatarjouksen, avainsanat ja aloitussivut ja antaa laatupisteet yhdestä 10:een. Mitä korkeampi pistemäärä, sitä parempi on sijoituksesi ja sitä paremmat konversiomahdollisuudet.

Lyhyesti sanottuna haluat asettaa mainoksesi kristallinkirkkaaksi ja hyödylliseksi etsijälle joka vaiheessa. Tavoitteena ei ole vain luoda mainos, jota joku napsauttaa. Tarkoituksena on luoda mainos, jota joku klikkaa ja löytää sitten etsimästään tuotteen, palvelun tai tiedon.

Avainsanat

Long tail -avainsanat ovat erittäin tarkkoja ja kohdistettu yhdelle yritykselle. Liian yleistyyppinen avainsana, kuten "panimo", ei kohdistu markkinointialueellasi oleviin ihmisiin, jotka todella etsivät paikkaa, jossa pääsee esimerkiksi panimoon vierailemaan ja maistelemaan tuotteita. Tarkempi ja parempi avainsana olisi esim. "panimo tampere"

Google itse ehdottaa useita avainsanoja, mutta on itse asiassa erittäin tehotonta käyttää liian monia avainsanoja.

Yhdessä mainosryhmässä ei kannata olla liikaa avainsanoja, et voi tällöin kirjoittaa jokaiseen hakuun sopivaa mainosta. Sopiva määrä avainsanoja(suomessa) on korkeintaan 20kpl.


Google Ads Mainontaa Tampereella ja Suomessa

Saat meiltä asiantuntijan luomaan Google Ads tilin ja sopivan kampanjarakenteen. Meillä on paljon kokemusta Google Ads mainonnasta, säästät palkkiomme jo siitä että mainosbudjettiasi ei kulu turhiin klikkeihin.



Ota yhteyttä - pyydä tarjous

Tags:  Google Ads
Page: google-mainonta

Reviews
Picture: Google Mainonta

Semly.fi USA
Copyright Semly.fi    Privacy policy    Terms of use    List all articles    Sitemap