Artikkelit   |   Google Ads |   Seo |   Shopify |   Yleiset
Mainostaminen Youtubessa Mainostaminen Youtubessa

YouTube-käyttäjät viettävät alustalla keskimäärin 19 minuuttia päivässä. Eli 120 tuntia vuodessa. Ja koska se on maailman toiseksi suurin hakukone, voit lyödä vetoa siitä, että YouTube-mainonta tarjoaa sinulle hyvän kattavuuden (tarkasti, 32,4 % koko väestöstä ja 51,8 % internetin käyttäjistä).

Tässä YouTube-mainonnan aloittelijaoppaassa saat kaiken, mitä tarvitset kannattavan mainoskampanjan luomiseen tällä valtavalla alustalla.

Google hakutulokset

Kun ajattelet "YouTube-mainosta", ajattelet todennäköisesti 30 sekunnin ohitettavaa in-stream-mainosta. Mutta et luultavasti tiennyt, että sitä kutsutaan niin! Saatavilla on monia erilaisia YouTube-mainosmuotoja erilaisten tavoitteiden saavuttamiseksi, ja ne tietysti muuttuvat jatkuvasti. Tällä hetkellä YouTubessa on kuusi mainosmuotoa:


Youtube mainosmuodot

  1. Ohitettavat In-Stream-mainokset: Toistuvat ennen muita videoita, niiden aikana tai niiden jälkeen. Voit ohittaa viiden sekunnin kuluttua.
  2. Ei-ohitettavat In-Stream-mainokset: Toistetaan ennen muita videoita, niiden aikana tai niiden jälkeen, mutta niitä ei voi ohittaa ja ne ovat enintään 15 sekuntia.
  3. Puskurimainokset: Toistuvat ennen muita videoita, niiden aikana tai jälkeen, ei voi ohittaa, enintään kuusi sekuntia.
  4. Outstream-mainokset: Vain mobiilimainokset, jotka näkyvät Googlen videokumppanisivustoissa, mutta eivät YouTubessa.
  5. Masthead-mainokset: Näkyvät YouTuben etusivusyötteessä.
  6. Peittokuvamainokset: Nämä eivät ole videomainoksia, vaan teksti-/kuvanäyttömainoksia, jotka näkyvät YouTube-videoissa tietokoneella.
  7. In-feed-mainokset: Tätä aiemmin kutsuttiin Video Discovery -mainoksiksi (jota ei pidä sekoittaa Discovery-kampanjoihin), tämä ei ole teknisesti ollenkaan videomainos. Tällä tavalla saat YouTuben ehdottamaan videotasi YouTuben hakutuloksissa ja katso seuraavaksi -osiossa.
https://www.semly.fi/imagestorage/ade591youtube.jpg
Published 7/4/2022 3:10:54 PM    Article 26

Mainostaminen Youtubessa

YouTube-käyttäjät viettävät alustalla keskimäärin 19 minuuttia päivässä. Eli 120 tuntia vuodessa. Ja koska se on maailman toiseksi suurin hakukone, voit lyödä vetoa siitä, että YouTube-mainonta tarjoaa sinulle hyvän kattavuuden (tarkasti, 32,4 % koko väestöstä ja 51,8 % internetin käyttäjistä).

Tässä YouTube-mainonnan aloittelijaoppaassa saat kaiken, mitä tarvitset kannattavan mainoskampanjan luomiseen tällä valtavalla alustalla.

Google hakutulokset

Kun ajattelet "YouTube-mainosta", ajattelet todennäköisesti 30 sekunnin ohitettavaa in-stream-mainosta. Mutta et luultavasti tiennyt, että sitä kutsutaan niin! Saatavilla on monia erilaisia YouTube-mainosmuotoja erilaisten tavoitteiden saavuttamiseksi, ja ne tietysti muuttuvat jatkuvasti. Tällä hetkellä YouTubessa on kuusi mainosmuotoa:


Youtube mainosmuodot

  1. Ohitettavat In-Stream-mainokset: Toistuvat ennen muita videoita, niiden aikana tai niiden jälkeen. Voit ohittaa viiden sekunnin kuluttua.
  2. Ei-ohitettavat In-Stream-mainokset: Toistetaan ennen muita videoita, niiden aikana tai niiden jälkeen, mutta niitä ei voi ohittaa ja ne ovat enintään 15 sekuntia.
  3. Puskurimainokset: Toistuvat ennen muita videoita, niiden aikana tai jälkeen, ei voi ohittaa, enintään kuusi sekuntia.
  4. Outstream-mainokset: Vain mobiilimainokset, jotka näkyvät Googlen videokumppanisivustoissa, mutta eivät YouTubessa.
  5. Masthead-mainokset: Näkyvät YouTuben etusivusyötteessä.
  6. Peittokuvamainokset: Nämä eivät ole videomainoksia, vaan teksti-/kuvanäyttömainoksia, jotka näkyvät YouTube-videoissa tietokoneella.
  7. In-feed-mainokset: Tätä aiemmin kutsuttiin Video Discovery -mainoksiksi (jota ei pidä sekoittaa Discovery-kampanjoihin), tämä ei ole teknisesti ollenkaan videomainos. Tällä tavalla saat YouTuben ehdottamaan videotasi YouTuben hakutuloksissa ja katso seuraavaksi -osiossa.


Youtube mainonnan kohdistaminen

YouTube-kampanjat tarjoavat mainostajille hyvän valikoiman kohdistusvaihtoehtoja Google Adsissa. Käytettävissäsi on kaikentyyppinen yleisö sekä laaja valikoima kontekstuaalisia vaihtoehtoja.

Kun valitset kampanjaan kohdistuksen, huomaat kaksi päävaihtoehtoa: ihmiset vs. sisältö.

Hieman yleisimmin käytetään ihmisiin kohdistamista kuin sisältökohdistusta, mutta on mahdollista valita useista vaihtoehdoista ja jopa kerrostaa ne yhteen kaventaaksesi kattavuuttasi. Voit esimerkiksi kohdistaa henkilöihin, jotka ovat kiinnostuneita lasten turvaistuimista, vain lasten turvaistuimiin liittyvään sisältöön.

Tags: Mainostaminen Youtubessa Google Ads
Page: mainostaminen-youtubessa

Reviews
Picture: Mainostaminen Youtubessa

Keyword Related
Semly.fi USA
Copyright Semly.fi    Privacy policy    Terms of use    List all articles    Sitemap